سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اللهم کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی کُلِّ ساعَةٍ من ساعات اللیل و النهار وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَلیلاً وَمؤیدا حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَک َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً وعجل فرجه واجعلنا من شیعته یا ارحم الراحمین ...

فتیان 1412

اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی صاحِبِ الدَّعوَةِ النَّبَوِیَّةِ وَ الأُصولِ الحَیدَرِیَّةِ وَ العِصمَةِ الفاطِمِیَّةِ وَ الحِلمِ الحَسَنِیَّةِ وَ الشَّجاعَةِ الحُسَینِیَّةِ وَ العِبادَةِ السَّجّادِیَّةِ وَ المَآثِرِ الباقِرِیَّةِ وَ الآثارِ الصّادِقِیَّةِ وَ العُلُومِ الکاظِمِیَّةِ وَ الحُجَجِ الرَّضَوِیَّةِ وَ الشُّهُبِ الجَوادِیَّةِ وَ الشُّرُوحِ الهادِیَّةِ وَ الهَیبَةِ الزَّکِیَّةِ وَ الغَیبَةِ المَهدِیَّةِ با صلوات بر محمد و آل محمد ... ورود شما را به وبلاگ فتیان 1412 گرامی می داریم

حضرت سیدالشهداء صلوات الله علیه هر فرزند ذکوری که داشتند نام آنها را علی می گذاشتند و لقبشان با هم فرق می کرد. در کربلا سه پسر از فرزندان ایشان همراهشان بود. که هر سه علی نام داشتند. اول علی پسر شهربانو (امام سجاد صلوات الله علیه). دوم، علی پسر اُمّ لیلا شهید اکبر کربلا. سوم، علی پسر رباب شهید اصغر کربلا. در میان این بزرگواران امام سجاد از همه بزرگتر بود زیرا از اولین همسر سیدالشهداء یعنی حضرت شهربانو متولد شدند و حضرت شهربانو هم زیاد عمر نکرده و از دنیا رحلت فرمودند. و از طرفی در کربلا امام باقر که فرزند امام سجاد است سه ساله یا به روایتی پنج ساله بودند ولی برادر ایشان که شهید شد ازدواج هم نکرده بود. علاوه بر اینها کسانی مثل شیخ مفید نیز امام سجاد را بزرگترین فرزند سیدالشهداء می دانند. اگر به علی بن اُمّ لیلا که در کربلا به شهادت رسید علی اکبر می گویند به نسبت با طفل شهید است نه نسبت به همه فرزندان سیدالشهداء. یعنی دو علی در کربلا به شهادت رسیدند یکی علی بزرگتر (علی اکبر) و دیگری علی کوچکتر (علی اصغر) که متأسفانه چنین برداشت شده که اگر به علی بن اُمّ لیلا، علی اکبر می گویند به این دلیل است که از همه فرزندان سیدالشهداء بزرگتر بوده و این برداشتی اشتباه است. پس در بین فرزندان ذکور سیدالشهداء، امام سجاد علی اکبر است و علی بن اُمّ لیلا که در کربلا شهید شد در واقع علی اوسط است یعنی بعد از امام سجاد است و در آخر هم طفل شهید است که علی اصغر است.

 

مطلب دوم درباره علی بن اُمّ لیلا که متأسفانه یک عده از دشمنان تشیع مسئله ای را درباره ایشان مطرح می کنند و دوستان نادان و عالم نمایان احمق هم به آن دامن می زنند این است که می گویند اگر ایشان در کربلا به شهادت نمی رسید بعد از سیدالشهداء امام می شد. این حرف یکی از سخیف ترین حرفها و بیشرمانه ترین توهین ها به مقام شامخ امامت است و از جهل و بی اطلاعی اینگونه افراد از امامت ناشی می شود. زیرا اوّلاً امامت یک امر تنصیصی از ناحیه خداوند و رسول است و از قبل به طور صریح مشخص شده و یک به یک نام برده شده اند. ثانیاً امامت مثل سلطنت نیست که اگر این نشد دیگری جای او بنشیند امامت مقام ولایت کلیه الیه و مقام مظهریت تامّ اسماء و صفات الهی و مقام تصرف در امور تکوینیه و تشریعیه است و احاطه کامل بر عوالم تکوینیه و فرماندهی مخلوقات از جنّ و ملک و انس است و این قابلیت منحصر در چهارده نفر است و به غیر از چهارده معصوم از عهده احدی از امت رسول اکرم صلی الله علیه و آله برنخواهد آمد. حضرت علی بن ام لیلا هرچقدر هم که بزرگوار بودند اما دارای مقام امامت نبودند و در مقام امامت احدی از امت ولو ذریه رسول الله، قابل قیاس با این چهاده نفر نیست. خوب است که کسانی که ادعای عالم بودن را دارند و به پیروی از عوام جاهل، حرفهای سخیف را ترویج می دهند سری به کتاب الحُجة در کتب روایی بزنند و اینگونه به اهل بیت توهین نکنند.

 

مطلب سوم اینکه در زیارت  سیدالشهداء مشهور به زیارت عاشورا آمده که «السلام علی الحسین و علی علی بن الحسین ...» و یک عده می گویند که این علی بن الحسین همان پسر اُمّ لیلا است. و این هم کاملاً اشتباه است و منظور از علی بن الحسین در این عبارت، امام سجاد صلوات الله علیه است. و اشاره به امام بعد از سیدالشهداء دارد. علی بن اُمّ لیلا داخل در اصحاب الحسین است که در این فقره بر ایشان نیز در کنار سایر اصحاب درود فرستاده شده و هیچ امتیازی برای تخصیص به ذکر ایشان وجود ندارد که این مطلب بر اهل تحقیق  روشن است.

 

البته این که حضرت علی بن اُمّ لیلا را اینگونه مطرح می کنند حاکی از توطئه ای است که دشمنان تشیع در حال اجرای آن هستند و آن پروژه کنار زدن امام با دیگران است. دشمنان نمی خواهند نقش امام سجاد و فرهنگ انتقال نهضت کربلا به نسلهای بعد روشن شود لذا از آنجا که نمی توانند مستقیماً در شیعه با امام سجاد مقابله کنند پس شخصی دیگر را که مورد قبول شیعیان است برجسته کرده و نقش امام را کمرنگ می کنند و اینگونه آرام آرام امام را کنار می زنند و متأسفانه جهل جامعه نیز این شیطنت را کمک می کند. جای بسی تأمّل است که دشمنان قسم خورده تشیع چگونه هزینه های هنگفت برای برگزاری برخی از مجالس عزاداری می پردازند و برخی افکار و اعمال را توسط برخی از عالم نمایان مزدور و مداحان نان به نرخ روز خور و مستمعین بی اطلاع ترویج می دهند. خدا را شکر که در این چند سال اخیر دستهای پنهان صهیونیزم بین الملل در برگزاری اینگونه مراسم ها و حمایت از برخی از این عالم نمایان و مداحان توسط وزارت اطلاعات کشف شد تا ما متهم به بدبینی  و توهم توطئه نشویم. 

 



[ یکشنبه 94/3/10 ] [ 7:38 عصر ] [ فتیان ]

نظر