وبلاگ :
فتيان 1412
يادداشت :
عيد برائت
نظرات :
0
خصوصي ،
2
عمومي
نام:
ايميل:
سايت:
مشخصات شما ذخيره شود.
متن پيام :
حداکثر 2000 حرف
كد امنيتي:
اين پيام به صورت
خصوصي
ارسال شود.
+
يونس خداجو
سلام و عليکم
جنابعالي در توجيه و استدلال عدم عيد قراردادن روز نه ربيع المولود به مناسبت آغاز امامت حضرت ولي الله الاعظم روحي فدا، نوشته ايد؛
"رابعاً اين حرف غلطي است که فرداي شهادت امام زکي را بعنوان اولين روز امامت امام زمان جشن بگيريم چرا که اگر چنين باشد بايد فرداي عاشورا هم بعنوان اولين روز امامت امام سجاد و فرداي شهادت رسول الله را اولين روز امامت اميرالمؤمنين جشن بگيريم و همچنين درباره ساير ائمه اطهار صلوات الله عليهم اجمعين هم بايد چنين کنيم که باطل بودن آن از واضحات است."
اما باطل بودن استدلال شما نيز از واضحات است چراکه به عيد و شادي نشستن آغاز امامت و پادشاهي حضرت مهدي عليه السلام بدان سبب است که ايشان امام حي و حاضر است درحاليکه اين مطلب در خصوص ساير ائمه درروز جانشيني مصداق و مناسبتي ندارد! والسلام
پاسخ
سلام. با تشکر از پيام شما. اگر چنين باشد که شما مي گوييد پس در زمان هر يک از ائمه اطهار بايد شيعيان براي امام زمان خودشان چنين جشني را بر پا مي کردند مثلا شيعياني که در زمان امام سجاد بودند يا در زمان امام رضا بودند بايد فرداي عاشورا يا فرداي 25 رجب جشن مي گرفتند که عدم وقوع چنين چيزي از واضحات سيره و تاريخ است.