از اشتباهاتی که متأسفانه حتی بزرگان علمی در کشور ما مرتکب شده اند این است که لیلة القدر را لیالی قدر می گویند و حال آنکه شب قدر واحد است و تعدد ندارد. اشتباه دیگرشان این است که می گویند مشخص نیست که لیلة القدر کدام شب است؟ .و این در حالی است که در شیعه امامیه هیچ چیز مبهم نیست بلکه این برای غیر تشیع است که همه چیز مبهم است و دشمنان نیز در تلاشند تا برای شیعه نیز ابهام سازی کرده و به آنان القا کنند که برای شما نیز همه چیز مبهم و تاریک است و متأسفانه ما نیز با دوری از قرآن و عترت و عدم رجوع به ایشان، آب به آسیاب آنان ریخته ایم و چه بسا به جای تمسک به قرآن و عترت دنبال لاشه خواری از غیر ثقلین رفته ایم. هنگامی که نص صریح آیه قرآن، شب قدر را یک شب معرفی می کند (إنّا أنزلناه فی لیلة القدر) و از طرفی در مجموعه احادیث عترت، شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان به عنوان لیلة القدر معرفی می شود چرا باز هم کسانی که انتظار داریم که حداقل آنان به این مسأله دقت کنند اولاً شب قدر را شبهای قدر می گویند ثانیاً شب قدر را مجهول می دانند و آن را نامشخص می پندارند و این نیست مگر از دوری شیعه از قرآن و عترت. شیعه ای که امام دارد چقدر باید از امامش دور باشد که نداند امامش چه شبی را شب قدر می داند. آنان که در جامعه ما به عنوان عارف مطرح می شوند چگونه می توانند عارف باشند در حالی که نمی دانند ملائکه در چه شبی بر امامشان نازل می شوند. تشیع، نور است و در نور هیچگاه ظلمت و تاریکی نیست و اگر برای ما برخی از چیزها مبهم است اشکال و عیب از خود ماست.
اسلام به ذات خود ندارد عیبی هر عیب که هست از مسلمانی ماست
[ دوشنبه 92/5/7 ] [ 4:57 عصر ] [ فتیان ]