دلیل دوم که این روز روز به امامت رسیدن حضرت بقیة الله نیست این است که حتی اگر ما قبول کنیم امام زکی عسکری صلوات الله علیه در روز هشتم ربیع الاول به شهادت رسیده اند حضرت بقیة الله قبل از شهادت امام زکی هم امام بودند اما امام صامت بودند و پس از شهادت پدر گرامیشان امام ناطق شدند و این امامتشان هم در همان هشتم ربیع الاول است نه فردای شهادت. سوم اینکه اگر قرار باشد فردای شهادت هر امامی به امام دیگر تبریک بگوییم و جشن بگیریم باید فردای بیست و هشتم صفر و فردای عاشورا و همچنین نسبت به سایر ائمه هم این کار را بکنیم که این بی حرمتی آشکار نسبت به امامی است که به شهادت رسیده.
سوم و از همه مهمتر اینکه در سیره ائمه اطهار چنین چیزی نداشته ایم یعنی ائمه و اصحاب ایشان هیچگاه فردای سالروز شهادت امامان را به عنوان روز امامت امام بعدی جشن نمی گرفتند.
ریشه تحرف
اما اینکه چرا این اتفاق افتاد و روز نهم ربیع الاول به جای اینکه به عنوان عید بقر و روز تبری از دشمنان قرآن و عترتمعرفی شود روز امامت حضرت بقیة الله معرفی شد این بود که یک عده عالم نمایان بُزدل و درباری برای اینکه جشن شیعیان در این روز را توجیه کنند قضیه ولایتعهدی و امامت حضرت بقیة الله را عَلَم کردند و به جای اینکه ابرو را درست کنند زدند و چشمش را هم کور کردند. و این در حالی بود که هیچ مستندی از عترت در این قضیه وجود نداشت به خلاف عید بقر که مستندهای بسیاری در این زمینه وجود دارد.
اما روز عید بقر روز برائت است و حتی رسول الله صلی الله علیه و آله قبل از به درک رفتن عمر بن خطاب لعنة الله علیه این روز را جشن می گرفته اند و اگر حتی در این روز عمر بن خطاب هم به درک نمی رفت باز هم ما این روز را به عنوان عید برائت جشن می گرفتیم چرا که تولی بدون تبری باطل است. حتی خداوند در قرآن کریم سوره ای را به برائت اختصاص داده (سوره توبه).
یا اشباح الرجال و لا رجال (ای مردنمایان نامرد) و یا اشباح العلماء و لا علماء (ای عالم نمایان نادان) اگر می ترسید که این روز را روز مرگ عمر بن خطاب معرفی کنید حداقل بگویید امروز روز تبری است همانطور که غدیر روز تولی است.
[ شنبه 92/10/21 ] [ 11:36 صبح ] [ فتیان ]